Observatii urbane (I)

Ieri, stand la semafor in zona Garii de Nord, surprind urmatoarea scena: un grup de patru persoane, doi barbati si doua femei. Ei, cu aparenta de pesti, ele, cu aparenta de curve. Una dintre ele protesta, cu voce destul de sonora, ceva in legatura cu niste bani. Unul dintre ei, ii da replica: “ce tipi asa, fa? ce tipi asa??”, cuvinte pe care le-a insotit cu trei lovituri scurte, orientate precis in gura protestatarei.

Primul impuls a fost sa opresc masina si sa intervin (n-ar fi fost prima oara). Dar am ezitat si, in final, m-am decis sa imi vad de drum. De ce am ales sa nu ma bag? Pentru ca, in minutele in care am fost martorul scenei, am vazut ca:

Respectivul a lovit-o convingator, dar cu palma, nu cu pumnul. Asadar, nu o pedepsea, ci ii facea educatie. De altfel, inconvenientul reclamat de respectivul era numarul de decibeli cu care respectiva apucase sa se exprime pana in acel moment.

Respectiva nu a avut absolut nicio reactie la loviturile incasate. A tacut imediat, dar a continuat sa mearga langa respectivul, un pic mai semet, e adevarat, ca sa arate ca are si ea mandria ei. Prin urmare, nu era prima oara cand dialogau fara cuvinte si era deprinsa cu astfel de “lectii”.

Dupa primul impuls, gandul imediat a fost “ok, sa zicem ca intervin … mai departe ce se intampla?”. As fi putut pati precum unii prieteni ai mei care au intervenit in situatii similare si s-au trezit atacati cu palme si tipete tocmai de cele in salvarea carora sareau, pe motiv ca “ce se baga??”. Desigur, logic este sa presupunem ca ele au actionat rational, urmarind sa-si demonstreze fara echivoc loialitatea fata de indivizii alaturi de care aveau sa ramana in continuare, mizand pe aprecierea acestora din urma, exprima in mai putini pumni incasati pe viitor. Deci, si de data asta putea fi o asemenea situatie. Si chiar daca nu s-ar fi repetat o scena precum cele descrise, din reactia total pasiva a respectivei, rezulta clar ca tot cu respectivul avea sa isi petreaca ziua si zilele. Sau cu unul ca el. Nu vad ce finalitate ulterioara, pozitiva, ar fi avut o eventuala interventie din partea mea.

In mod particular, am de facut o observatie, deloc corecta politic. Respectivul era de etnie rroma (tigan), respectiva era de etnie romana. Din cate stiu eu, pestii tigani le bat mai abitir pe curvele romance, cel putin prin comparatie cu cele de etnie rroma. Departe de mine intentia de a fi rasist. Doar exprim o realitate, asa cum o stiu eu.

In mod general, Bucurestiul e plin de pesti si de curve. Iar acestea din urma … nu toate au conditiile de lucru propice pe care le ofera un salon de “masaj”. Sunt destule, inca, pe strada. Unele sunt minore si nu au nici macar carte de identitate, deoarece le-a fost luata de “mame” adoptive, care le trimit la produs (am cunoscut cazuri concrete, nu vorbesc din auzite). Viseaza sa plece in Italia sau Spania, unde sa faca acelasi lucru, dar poate in conditii mai bune. Pentru asta, sunt dispuse sa isi asume riscuri nebunesti (de parca ratiunea ar mai insemna ceva in atare conditii) si sa asculte orice minciuna spusa de cate un plasator de fete. Iar unele nu vad niciun motiv pentru care sa se lase de droguri.

Unde sunt autoritatile, unde sunt ONG-urile, unde este biserica (oricare ar fi ea) ? Pentru aceste institutii, pe strada nu e nimeni.

  1. Leave a comment

Leave a comment